jensinzuidafrika.reismee.nl

Lions Head!!

Maandag 30 januari 2017, de start van week 12. De laatste maandag van januari, en één na laatste blog van mijn avontuur in Zuid-Afrika.

Maar voordat het allemaal sentimenteel wordt... Afgelopen weekend heb ik LIONS HEAD beklommen!! Eindelijk

Lions head is een onderdeel van het national Table Mountain park en heeft zijn naam 'Leeuwen kop' gekregen omdat de eerste Nederlanders die in de Kaap arriveerde de bergtop vonden lijken op een rustende leeuw, vandaar de naam Lions Head.

Claire vertelde mij dat als ik van plan was om Lions Head te beklimmen, ik dit moest doen tijdens zonsondergang zodat als ik op de top kwam de zonsondergang kon zien over de zee en heel Kaapstad. Nou dat hebben we gedaan:)

Maar eerst; afgelopen week, week 11.

De baas van Boschendal, CEO Rob, heeft mijn groente muesli geproefd en vindt het een top product en verwacht dat het een 'bestsellers' wordt. Betere feedback kan ik niet krijgen, natuurlijk!!

Maar terug naar het weekend.

Zaterdag ben ik samen met Frida in de trein naar Kaapstad gegaan en in onze coupé zaten meer dan 10 politieagenten. Het was de meest veilige treinreis van mijn leven dusver en dat in Zuid-Afrika, wie had dat gedacht...

Toen hebben we bij de werkplek van Jalta (Honest Chocolate Café) koffie en gebak op en daarna hebben we een gratis stadswandeling gemaakt met een gids.

Deze stadswandeling ging naar 'district six'. De geschiedenis achter 'district six' is dat het tijdens de Apartheid-wet een 'white only zone' was en mensen met een andere huidskleur het gebied niet in mochten. Voor dat het een 'white only zone' was, was district six het meest internationale gebied in Kaapstad waar mensen van over heel de wereld in harmonie samen leefde. De overheid heeft dus in de jaren '70/'80 heel het gebied uit elkaar 'getrokken' omdat de Zuid-Afrikaanse Apartheid overheid het niet wilde toestaan dat mensen met andere huidskleur samen in een gebied leefde en met elkaar omgingen.

Erg interessante en indrukwekkende stadswandeling van 1,5/2 uur. Na de de stadswandeling hebben we een late lunch gehad en rond 17:00 uur begonnen aan de klim van Lions Head. Op het internet werd er aangegeven dat het ongeveer 1,5 a 2 uur duurt totdat je de top bereikt, maar raar genoeg konden wij het binnen 1 uur waardoor we 1,5 uur gewacht hebben op de top van Lions Head voordat de zon onder ging. Dat was zeker geen straf want het uitzicht was prachtig!!

Na Lions Head hebben we bij 'the Africa cafe' gegeten. Dit restaurant serveert een vast menu met gerechten van landen uit heel Afrika, echt super lekker en super leuk! Tijdens het eten komen er typisch Afrikaans geklede mensen langs die muziek maken en dansen, erg tof! Je proeft en beleeft letterlijk heel Afrika!

Zondag heb ik met allerlei mensen uit het huis gezellig wijnboerderijen bezocht en genoten van het lekkere zomerse weer!

Nou nog 1,5 week in Zuid-Afrika, wat wel erg raar voelt moet ik zeggen maar ik kijk er zeker naar uit om ons pap, mam, Rowin en misschien Rick, als die mee gaat, de armen in te springen als ik op Schiphol ben geland!

Aankomend, mijn laatste weekend, wordt trouwens ook een topper!

Zaterdag komt Jalta naar Boschendal en laat ik haar alles zien wat er te zien valt. Zondag ga ik met Claire, Jalta en Simon ( de man van Claire) naar Kaap de Goede Hoop, Boulders Beach het pinguïnstrand en een zonsondergang concert in Kristenbosch Botanische tuinen.

Dus daar kijk ik erg naar uit, ondanks dat het mijn laatste weekend is!

Nou tot volgende week en de groeten!

x Jens

Reacties

Reacties

Oma Hannie / Opa Jan

Geweldig Jens wat je gezien hebt, wat een mooie plaatjes.
Geniet nog van die laatste weken en dan zien we je weer hier in Schijndel.
Daar gaat de zon ook nog steeds onder.
Tot dan.
groetjes,
xxx

Oma Nelly Opa Mari

Hoi Jens proficiat met top groente muesli en geniet nog maar van de laatste week in Zuid-Afrika en Jens die politie mannen dachten natuurlijk wat een boef we houden hem goed in de gaten.[grapje]

groetjes Nelly Mari

Candice

Mooie verhalen Jens! Wat heb je daar veel gedaan zeg! Geniet nog even van je tijd daar, straks verlang je weer naar het mooie strand en de prachtige omgeving! Prachtige foto's trouwens! Tot snel! Xx

Hermie & Marinet

Jens wat heb je een geweldig mooie stage ........we genieten elke week van je mooie verhaal met prachtige foto,s. Maak er nog een geweldig mooie week van, een goede reis terug en hopelijk zien we je snel in ons koude kikkerlandje ........????????

Yette

Het zit er bijna op Jens...... wat een reis joh!!!
Veel indruk op je gemaakt denk ik hè?
Al veel hebben we mogen lezen maar er zijn vast nog meer ervaringen, waar we als je weer hier bent ook nieuwsgierig naar zijn.....
We wensen je een veilige reis terug, en hopen je gauw weer te zien!!!!
Tof Jens,dat je het met ons hebt wilde delen!!!!

Lieve groeten van Leo en men...ut Skende!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!