jensinzuidafrika.reismee.nl

Ideefase en onvergetelijk weekend in Kaapstad!

Hoi allemaal,

Maandag alweer, de start van week 6, een begin van een nieuwe week na een GE-WEL-DIG weekend in Kaapstad! Maar eerst de ideefase..

Vorige week had mijn werkweek maar 4 dagen omdat vrijdag een nationale feestdag was en ik was dus vrij:)

Maar donderdag was het eindresultaat van de ideefase. Ik ga een lijn met groentespreads ontwikkelen (soort sandwichspread alleen niet op basis van mayonaise of olie, maar op yoghurt dus een stuk gezonder), ik ga werken met gefermenteerde groenten en met groenten voor het ontbijt.

Met de gefermenteerde groente ga ik werken met een soort Komucha (Dat is een gefermenteerde thee drank die erg gezond is). Ik ga bij het maken van de groenten'frisdrank' een sterke thee zetten met veel suiker (want suiker is waar de micro-organisme van leven en hun goede stoffen in omzetten) en vanaf het begin de groenten toevoegen.

Met de groenten als ontbijt wil ik een soort van groenten muesli mix maken dus in plaats van rozijnen/chocolade of gedroogd fruit ga ik gedroogde groenten toevoegen, waardoor het ontbijt moment ook wat gezonder wordt.

En omdat in de Deli-shop zuivel zoals melk en yoghurt zal de muesli hopelijk sneller aanslaan.

Maar dit weekend:

Dit weekend heb ik vrijdag Jalta Raaijmakers gezien ook van mijn opleiding en die komt uit Rooi, dus dat is altijd gezellig! 'Brabo's in Kaapstad'!! In de ochtend hebben Jalta en ik wat koffie en thee gedronken bij het V&A Waterfront, erg mooie plek!

Vrijdag zijn we naar Kristenbosch Botanische Tuin geweest, aan de voet van de tafelberg, wat erg mooi was om door heen te lopen en alle bloemen, planten en bomen te zien! Ook was er de 'boomslang route' dat was een loopbrug die door de boomtoppen ging waardoor je een prachtig uitzicht had over het park en de tafelberg.

Toen in de na middag ben ik naar mijn Airbnb gegaan met Jalta om mijn spullen te dumpen en heeft de vrouw van de Airbnb, Leonie, ons bij Jalta's flat in het stad centrum van Kaapstad afgezet! Erg fijne vrouw en gastvrij!!

Savonds zijn we naar dé uitgaansgelegenheid geweest van Kaapstad 'Long Street' en in deze vanzelfsprekend lange straat zit het 'Beerhouse' ,dus bierhuis, waar ze 99 verschillende flesjes bier verkochten en nog verschillende van de tap zelf. Jatla en ik hebben hier gezellig wat biertjes gedronken en wat lekkere typsiche Zuid-Afrikaanse Biltong gegeten.

Op zaterdag heb ik het meeste Afrikaanse gedaan wat je kan doen; een SAFARI!!!

Dit was heel erg vet!! Niet cool want het was bloedje heet

Tongue Out
. Om 05:40 moest ik m'n nest uit en om 06:15 werd ik netjes opgehaald door de organisatie waarbij ik de safari had geboekt!

Om daar te komen moesten we eerst 2.5 uur rijden, maar dat was het dubbelendwars waard! Tijdens deze safari heb ik de BIG 5 gezien en meer!

De olifant, de neushoorn, de cheeta, de genoe/buffel, de leeuw, giraffes, zebra's en een nijlpaard! De safari zelf duurde 2.5/3 uur en was écht onvergetelijk! (op de foto's kunnen jullie ook alles zien)

Nadat ik terug kwam heb ik even gedoucht en ben ik naar Jalta's flat gegaan om nog wat biertjes te drinken!

Op zondag heb ik lekker uitgeslapen en heeft Leonie mij weer naar Jalta gebracht en zijn Jalta en ik zijn gaan ontbijten in Kaapstad bij het V&A waterfront. Daarna zijn we naar de ferry boot gelopen om naar ROBBENEILAND te gaan!

Robbeneiland was erg indrukwekkend om te zijn, we hadden een erg goede tour-gids die mijn en Jalta goed heeft weten te raken door met veel overtuiging en emotie te vertelen over de eigenlijk echt onmenselijke omstandigheden op Robbeneiland zelf en over die onmenselijke tijd in Zuid-Afrika.

Na de indrukwekkende dag op Robbeneiland, waar we ook al voor de eerste keer pinguïns hebben gezien, zijn we nog ergen wat gaan drinken en ben ik weer naar Boschendal gegaan om lekker te rusten van deze City Trip in Kaapstad!

Echt geweldig!!

Nu deze week beginnen met de concept fase en alles gaan testen voor de komende 3/4 weken!

Fijne kerst allemaal!! Ik vier de mijne in Kaapstad:)

Jullie horen volgende week weer van mij!

X Jens

Reacties

Reacties

Hermie &Marinet

Jens wat een beleving zo te lezen wat jij allemaal meemaakt.Met dit lezen en foto's kijken blijven wij natuurlijk ook op de hoogte wat wij zeer waarderen.
Leuk om te horen dat je een Brabants maatje tegenkwam.
Het is toch anders praten ????
Nou weer even de schouders eronder begin van een nieuwe week,veel succes met je onderzoeken.
Groetjes Hermie Marinet

Oma Nelly Opa Mari

Hoi Jens
Jens wat een mooie fotos en wat fijn dat je goed maakt en dat je heel veel mooie dingen doet en meemaakt.
succes met je onderzoeken.
vrolijk kerstfeest daar in Afrika
Groetjes Nelly Mari

Henriëtte

Heeeij Jens!!!!
Tjonge jonge wat geweldig allemaal joh!
`N beleving om nooit te vergeten......en mocht het srtaks niet lukken met b.v. het ontwikkelen van de groentespreads dat kun je altijd nog Columnist worre bij
De Mooi Schijndel krant.....want wat schrijf je leuk joh!!!!

Leuk om te leese...
Fijne Dagen daar!!!!
Groetjes van je toneelmaatie.

Lea

Hey Jens, een heel verhaal zeg. Leuk om met groente muesli te gaan werken, weer eens wat anders als ontbijtje!!
En wat een gaaf weekend heb je weer gehad. En super foto's mooi zeg !! Voor jou ook fijne dagen.
Groetjes TLEJ ????

Lea

Ik had een smiley gestuurd maar zie dat het vraagtekens zijn geworden haha groetjes xxx

BIJF

Ha Jensie,
Wat een geweldig verhaal heb je weer en wat heb je weer SUPER leuke dingen gedaan!!!!
Super vet, de big 5 zien lijkt me.
Mooi idee heb je bedacht voor je stage opdracht. Nu nog tot een goed einde brengen en dan is jouw stage helemaal geslaagd zou ik zeggen !!
Heerlijk genieten nog en voor jou ook hele fijne feestdagen daar !!
Groetjes Berry Irma Jesse Fenna xxx

Oma Hannie / Opa Jan

Wat een belevenis in dat mooi land en wat een hulp van die Leonie, geweldig. Je hebt al zoveel gezien daar dat zul je nooit meer kunnen vergeten. En dan die lekkere spullen die je aan het ontwikkelen bent, zorg maar dat het goed afgesloten wordt dat onderzoek. Geniet nog maar even want de tijd is zo voorbij. Geweldig mooie foto's.
Tot het volgende verhaal.
Fijne kerstdagen en een leuke jaarwisseling daar.
Groetjes,
Opa /Oma xxx

Marga

Hey Jens,
Wat een prachtige foto's!!!! Zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet er maar lekker van, en met je gezonde gedroogde groenten gaat t vast goedkomen. Kijk uit naar je volgende verhaal en foto's. Doeiiiiiiii x

Henriëtte

Hey daar!!!
Inderdaad kerst met de zon heerlijk!!!
Wij waren aan zee brrrrrr ook kerst met windkracht 9!!!!
Maar ff over die chips.... ik ben dol op chips maar niet op BOERENKOOL...... hoe zit /moet da nou????
Kunt denk wel `n por zakskus meebrengen nie??
Ik heb er nou al zin in!!!!

Groentjes Jens van KijKiesssss.....

Henriëtte

p s. skon kerstTrui jonguhhh...!!!!


Doeiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!