jensinzuidafrika.reismee.nl

De Tafelberg!!

Hoi allemaal het is weer maandag, wat betekend; De start van een nieuwe week!

Algelopen week ben ik nog bij verschillende afdelingen geweest om marktonderzoek te doen en te kijken hoe Boschendal verder in elkaar zit. Daardoor was ik afgelopen vrijdag bij het wijnproeverij gedeelte van Boschendal het bekende 'Rhone manor house'. Tijdens deze dag ben ik met een aantal touristen op wijnveld en wijnkelder tour geweest, dit was erg interessant en leuk om mee te maken en te zien!

Maar toen afgelopen zaterdag was het eindelijke zover, het beklimmen van de TAFELBERG!!

Dit was echt GE-WEL-DIG!! Ik met 3 andere dames uit het studentenhuis, die ook vrij waren en toevallig ook de tafelberg wilde beklimmen, hebben de poging gewaagd.

Onze route begon bij het bekende Camps bay, wat achter de tafelberg ligt, hierdoor begonnen we in de schaduw en op het internet hadden we gelezen dat dit een mooie route was om te hiken (hiken is een manier van wandelen/ bergbeklimmen).

Om een lang verhaal kort te maken was ik uiteindelijk de énige die de top heeft bereikt!

Cool
De rest was uiteindelijk omgedraaid omdat de hike in totaal 3,5 a 4 uur heeft geduurt, dit was voor mij zeker te doen maar voor die 3 dames toch iets te veel van het goeie!
Tongue Out

Na de lange en redelijk zware hike kwam ik uiteindelijk op de top en wat was het 't waard!! Geweldig was het 'ON TOP OF TABLE MOUNTAIN'! Het was erg indrukwekkend en dit vergeet ik nooit meer! De hike van 3,5 a 4 uur was ik ook meteen vergeten toen ik over Kaapstad, Campsbay en zelfs het Drakenstein berggebied kon uitkijken!

Na ongeveer een uur op de top rond te hebben gelopen en te hebben genoten van alles wat er te bewonderen was ben ik tóch met de kabelbaan naar beneden gegaan waar de rest op mij stond te wachten om met de auto naar Campsbay beach te gaan. Hier hebben we gezwommen in de koude Atlantische Oceaan en uitgerust op het witte tropische zand!

'S avonds, na de tafelberg, heb ik mijn eerste Zuid-Afrikaanse Braai gehad! (Een braai is een soort van BBQ met veel vlees) Erg gezellig en super leuk!

Zondag heb ik lekker uitgerust en genoten van het goede Zuid-Afrikaanse weer en vandaag, maandag 5 december op de dag van Sinterklaas, ben ik nógsteeds aan het nagenieten van mijn Sinterklaas cadeau

Tongue Out
: De geweldige TAFELBERG!

X

Jens

Reacties

Reacties

Hermie & marinet

Hoe mooi kunnen de cadeau,s zijn,maar met zo een
Super conditie is het toch geweldig om die tocht te maken.
Niet te veel van dieën braai.
Maar met een lekker wijntje erbij mag dat wel.
Ik lees wel als je vrije tijd heb is het toch ook genieten.
Geniet ervan Groetjes

Rowin (Lil' Sistah)

Hee Lil Bro,
Super geweldig avontuur!
Wat een kanjer ben je! En super goed dat je helemaal bent door gelopen naar de top!
Komt door al die goede training in Italië, vruuger :)
Heel veel liefs!

Lea

Hey Jens,

Goed joh dat je door bent geklommen. Daar heb je geen spijt van wat een uitzicht, super!! Goed getraind van te voren!!!! En een gezellige barbecue, gaat er altijd in !!!
En je marktondetzoek gaat ook goed, fijn voor je !! Maak ons maar lekker jaloers met je foto's !!! Super !!!

Groetjes Ton Lea Esmee Justin

Gerrie

He die Jens,
Fijn dat ik nu je blog ook kan ontvangen.
Ik liep nog ff wat verslagen achter. Maar wat heb je al veel stappen gedaan. Met veel mensen kennis gemaakt, en al je draai gevonden. En de braai!! Super leuk om je blog te volgen, en foto's te bekijken.
Fijne tijd. Xxx

BIJF

Hé Jens,
WOW WOW WOW !!!
Wat een geweldige tocht met een super mooi uitzicht.
Wat dan wel een beetje tegenvalt is dat je met de kabelbaan naar beneden bent gegaan ......... (grapje).
Geniet er nog van en dat er nog vele braaien mogen volgen :)

Groetjes Berry Irma Jesse Fenna xxx

Candice

Ha Jens! Wat een leuke verhalen en wat heb je al fantastische dingen gedaan zeg, vet jaloers! Als je even heimwee hebt, denk dan maar even aan hoe koud het in ons kikkerlandje is en hoe PRACHTIG het bij jou is! Je gaat méga veel leren daar, dat heb ik wel gezien! Heel gaaf!

Ben trots op je:-)

Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Liefs, X
Candice

Hans Bolwerk

Jens.
Wat ben jij in een prachtige wereld terecht gekomen.
Geniet er van en nog veel succes met je stage.
Groepjes Hans en Josje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!