jensinzuidafrika.reismee.nl

Week 2, Kaapstad en Babylonstoren

Goedendag Allen,

Vandaag alweer de start van week nummero 3! Wat betekend dat ik er alweer 2 weken op heb zitten in het zuiden van Afrika.

Ik ben helemaal gewent aan alles en voel me erg goed, ik heb het goed naar m'n zin en ik ben aan mijn marktonderzoek begonnen!

Deze week heb ik een strak en handig overzicht gemaakt over mijn stage periode waarin ik elke week mijn taken vermeld met wat ik moet doen. Zo moet ik ook elke week een food fotoshoot organiseren en aanstaande dinsdag, 29 november, heeft het een kerst thema

Tongue Out
.

Verder heb ik afgelopen week op donderdag een paar uur bij de slagerij van Boschendal gespendeerd om consumentenonderzoek te doen. Hier heb ik de consument allerlei vragen gesteld om beter inzicht over verschillende consumenten en Boschendal te krijgen. Zoals ik al heb uitgelegd helpt dit soort onderzoek mij goed bij het ontwikkelen van een gewilt eindproduct!

En van 't weekend ben ik wéér naar Kaapstad geweest, alleen heb ik nu wel de Zuid Afrikaanse treinervaring meegemaakt. Zit je in de trein en dan stopt hij opeens, geen machinist die dan even omroept wat er aan de hand is, nee gewoon geen informatie. Na bijna een half uur te zitten in een stilstaande trein is mijn hele coupé uit de trein gestapt en zijn we gaan lopen naar het dichtsbijzijnde station. Vanuit hier ben ik opgehaald en ben ik naar Kaapstad gegaan.

Blijkbaar was het probleem dat er mensen kabels van het spoor hadden gestolen waardoor het gehele treinverkeer stil kwam te liggen. Leuke en nieuwe ervaring moet ik zeggen en zoiets laat je toch wel zien dat je aan de andere kant van de wereld zit

Wink
.

De persoon die mij op kwam halen was David, een man van 30 die waarmee ik in contact ben gekomen via Marcel en Karen van Ballekom. Hij heeft me nog een deel van Kaapstad laten zien en omdat het zaterdag lekker 31 graden was heb ik de rest van de dag op Clifton Beach gelegen en gezwommen in de zeer koude Atlantische oceaan.

Zondag ben ik met wat andere mensen uit mijn studentenhuis naar een andere wijnboerderij geweest om te lunchen en te wandelen door hun enorme groenten/rozen tuin. Deze wijboerderij heet Babylonstoren en was geweldig mooi, nadat we hier een paar uur waren geweest zijn we door gereden naar het kleine plaatsje Fransschoek waar we op het terras hebben gezeten, gedronken, goed gebuurt en genoten hebben van een zonnige zondag!

Cool

Foto's komen nog!

Goeie week iedereen en jullie horen nog van mij!

x Jens

Reacties

Reacties

Hermie en marinet

Hoi Jens fijn om te horen dat alles goed gaat.
Dat je je plekje gevonden hebt is nog beter.
Met dit prachtige verhaal hou je ons mooi op de hoogte,
Het is hier nu 0 gr koud hé.
Succes verder groetjes Hermie & Marinet

Marga

Hey Jens,
Fijn om van je te horen, erg leuk om te lezen wat je meemaakt. Geniet ze , doeiiiiiii ????????

lea

Hey Jens,
Lekker dat het goed met je gaat en al zo gewent bent. En dan nu serieus aan de gang met je marktonderzoek!! Leuk om ook eens te kijken op een andere wijnboerderij en er meteen een gezellige zondag van gemaakt!! Hier is het nu een paar dagen koud. Jij ook een fijne week en we horen weer van je!!
Groetjes Ton Lea Esmee Justin

Oma Nelly Opa Mari

Hallo Jens

Fijn om te lezen dat het goed gaat,verder succes met marktonderzoek en project
Was leuk gisteren om je even te zien en te horen
groetjes Oma Opa

Oma Hannie / Opa Jan

Hoi Jens, het gaat nu echt beginnen met het ontwikkelen van je product. Een leuke treinreis is ook nooit weg maar de rest van de dag maakte alles weer goed. Leuk je gezien en gesproken te hebben dat is voor herhaling vatbaar.
Geniet er van zo veel je kunt.
Groetjes, xxx

de blummeltjes

Hey Jens! fijn om te horen dat je je plekje gevonden hebt en nu volop aan het oriënteren bent en ook dat je aan je marktonderzoek kan beginnen!. Succes ermee! en we zijn benieuwd weer naar de volgende verhalen.

Dikke KUS

BIJF

Ha Jens.
Goed bezig jonguh!! Fijn om je plekje gevonden te hebben en altijd handig om iemand te kennen die je kan komen ophalen als de trein het begeeft en wie weet waarvoor nog meer :)
Heel veel succes met je project en geniet nog van alles !!

Groetjes Berry Irma Jesse Fenna xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!