jensinzuidafrika.reismee.nl

Laatste loodjes!

Hoi allemaal,

Daar is ie dan; maandag 6 februari, de laatste blog van mijn avontuur in Zuid-Afrika...

Aanstaande woensdag 8 februari rond 21:00 word ik afgezet bij het vliegveld door Claire en dan is mijn vlucht op 9 februari 00:30 uur, een nachtvlucht dus dat lijkt me wel fijn. Nog nooit mee gemaakt maar we zullen het zien.. Zo ver is het nu nog niet!

Aankomende drie dagen ga ik bezig zijn met het verfijnen van mijn verslag en zal Claire het met mij ook nog eens doornemen, ga ik nog producten maken zodat ze die op voorraad hebben en natuurlijk nog kei erg genieten!!

Over genieten gesproken... Afgelopen weekend, mijn laatste weekend van mijn trip in Zuid-Afrika, was GE-WEL-DIG!!

Zaterdag was Jalta vanuit Kaapstad naar Boschendal gekomen (een keer de rollen omgedraaid) en heb ik haar, zoveel als dat mogelijk is, Boschendal laten zien. We hebben lekker geluncht, rond gereden op een quad en wijnproeverij gehad. Rond een uur of 5 heeft Claire ons opgehaald bij Boschendal om bij haar een heerlijke laatste Zuid-Afrikaanse braai te houden en hebben we daar geslapen.

De volgende dag, zondag, moesten we namelijk al om 06:00 uur in de auto zitten want we gingen op pad naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop. Dit is het meest zuidelijk-westelijk gedeelte van het Afrikaanse continent, waar de Nederlandse schepen vroeger in 1600 voor het eerst aan land kwamen! Het was erg indrukwekkend en gaaf om daar te zijn!

Op de terug weg zijn we gestopt langs het bekende 'Boulders Beach', dit is waar de Zuid-Afrikaanse pinguïn kolonie zich schuil houdt! Super grappig om pinguïns in het écht te zien, ik heb zelfs een PING-FIE gemaakt! (een selfie met een pinguïn :p)

Nadat we genoeg hadden van de pinguïns hebben we Jalta afgezet, het was wel erg raar om afscheid te nemen omdat ik de afgelopen 10/11 weken elk weekend iets ondernomen en gezien heb samen met Jalta. Maar gelukkig hebben we er een nieuwe geweldige vriendschap aan over gehouden!!

Toen zijn Simon, ik en Claire naar Kristenbosch Botanische Tuinen gegaan om daar te genieten van 'Jeremy Loops' een Zuid-Afrikaanse artiest die bekend is over de hele wereld, alleen ik kende hem natuurlijk weer niet... Het was een 'summer sunset concert', dat was echt super speciaal; een concert naast de Tafelberg, in een geweldig mooie natuurlijke omgeving terwijl de zon onder gaat!

Dit weekend was hectisch en veel, maar zeker om nooit te vergeten!! Zoals heel mijn geweldige ervaring in Zuid-Afrika trouwens!

Ik ben Claire dan ook erg dankbaar dat ze mij deze kans heeft willen geven om naar de andere kant van de wereld te af te reizen, doen wat ik het leukste vind; ; productontwikkeling en dat alles in m'n uppie! Het was een geweldige ervaring en ik had het voor geen goud willen missen!

Jullie trouwe lezers, ik wil jullie bedanken voor het lezen van mijn blog en het mee beleven van al mijn avonturen hier in Zuid-Afrika!

Sommige van jullie zal ik natuurlijk donderdag meteen zien en andere later in de aankomende tijd, maar tot snel!

HOUDOE EN BEDANKT!!


X Jens


Reacties

Reacties

Oma Nelly Opa Mari

Hoi Jens je hebt toch nog een mooi weekend gehad nu nog een goede terug reis wij zullen blij zijn je

weer te zien in Schijndel tot ziens op Donderdag.
Nelly Mari

Oma Hannie / Opa Jan

Geweldig mooi weekend zo te lezen en ook dat er weer nieuwe vrienden in je leven zijn bijgekomen.
Hele goeie reis terug, we kijken er naar uit om je weer te zien in Schijndel.
Tot donderdag.
Groetjes,
Oma / Oma
xxx

Blummeltjes

Geweldig mooi laatste weekend heb je daar gehad Jens! Super! je bent een hele ervaring rijker geworden en inderdaad dat allemaal in je uppie!/ Trots mag je zijn! wij ook op jou!

Tot donderdag!
xxx

Hans Bolwerk

Geweldig Jens dat jij dit allemaal hebt gezien en meegemaakt.Dit is een fantastische onderneming
en en levenservaring voor jou.Je hebt er heel veel van geleerd neem ik aan.
Rest ons jou nog een goede reis te wensen en tot ziens in ons mooie Schijndel.
Veel groeten....Hans en Josje

BIJF

Ha Jensie, weer zo'n fantastisch weekend achter de rug. Tjonge jonge wat moet je hier toch in de weekenden gaan doen straks. Hier in het koude nederland ........ Neem maar lekker wat zon mee, kunnen we wel gebruiken.
Je hebt een geweldig mooi avontuur gehad waar je nog vaak aan zult terugdenken.
Alvast een hele goede reis terug en we zien je weer in Schijndel.
Jij ook bedankt voor je mooie verhalen.

Groetjes Berry Irma Jesse en Fenna x

Jacqueline Steenbakkers

Bedankt voor al je mooie verhalen. Fijn dat we op deze manier hebben kunnen meegenieten van jouw prachtig avontuur! Maak er nog een paar mooie dagen van daar in Zuid Afrika. Alvast een goede reis terug naar huis toegewenst.

Marion de Visser

Hoi Jens. Jammer dat het alweer je laatste verhaal over je belevenissen daar is. Erg leuk om zo alles te kunnen volgen en de foto's te kunnen zien. Zo te lezen heb je het erg fijn gehad. Supermooie ervaring.
Goede reis terug. x

De Speekskes

Jens, wat heb jij een geweldige tijd gehad ! Wij wensen jou een hele fijne terugreis en zien je zaterdag !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!